منتده المشاكسون
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

اصل انا بحب مصر

اصل انا بحب مصر Empty اصل انا بحب مصر

مُساهمة  اكرامى السبت مارس 14, 2009 11:11 am

ندالة أهلها

ميت ألف فرصه عشان أسيب مصرولا عمري سبتها علشان هى بلادي اللي بجد بحبها بحبها بكدبها وصدقها بحب فيها أصالة وندالة أهلها بحب فيها السهر بحب زيفها وأصلها بحب فيها طلعة الشمس تنور وشها بحب فيها القمر طالع يغازل حسنها بحب فيها المشي علي شط نيلها وبحرها بحب فيها بناتها راسمين ملامح شعبها دي بنت مايصه وحاطه ورده فـ شعرها ودي بنت جد ونازله جري لشغلها هتلاقي فين بلدفيها الكنايس والجوامع بتحضن بعضها مسلم مسيحي إخوات راضعين طيبة من صدرهانبع الحنان ويناموا حاضنينأرضها هتلاقي فين تاني بلدكل حاجه فيها تخليك تحبها هتقولي ظالمه هقولك برضو بحبها هتقولي ضالمه مهو ده سواد شعرهاهتقولي زحمه هقولك علشان بنعشق أرضها هتقولي فيها فساد هقولك ده من طيبة شعبها جرب كده تسهر ولو وحدك علي ضف نيلها وحبها جرب تشوف بنت حلوه مع شاب واقف جمبها بيحبها شايل في قلبههموم الدنيا كلها وبرضو بيحبها جرب كده تاكل دره وترمس علي شطها وتشوف وشوش الناس واضحك زيهاطب وانت ماشي لوحدكووقعت في مشكله مش بتلاقي ألف واحد جمبك بيحلها لا تعرفهم ولا يعرفوك بس جمعكم حبهاأهي هي دي مصر زاحمه ظالمهفاسده ضالمه مش مهم ده كفايه خفت دمها هافضل لمصر أقول وأعيدأنا أصلي عاشق أرضها وطبعا ده كله كلام في الهواأنا لو تجيني نص فرصة هقول لها بالسلامه يا مصر ومش عايز أشوف وشهاوهي دي بقى ندالة أهلها

اكرامى
عضو مبتدء
عضو مبتدء